3+1 tipy pro úspěšné online podnikání

Legislativa jakéhokoli podnikání není snadná. Pokud se vydáváte na evropský či mezinárodní trh, tak byste si vždy ještě před začátkem měli zjistit a neustále sledovat všechny zákony, pravidla, daně i poplatky v dané zemi. Pro EU tato legislativa většinou vychází ze společných zákonů.

internetový marketing

Pochopitelně je velmi složité se ve všem vyznat, především v případě, že nejste právník. Naštěstí máte k dispozici nástroj s názvem 10 things to know when doing business online, který je volně dostupný a můžete si ho kdykoli přečíst. Co základního musíte znát, než začnete?

 

Č. 1: Ochrana nápadů a webu

Bezpečnosti není nikdy dost. Pokud jste ve fázi, kdy o idejích a plánu diskutujete s obchodními partnery, sepište smlouvu o mlčenlivosti. Ta vás chrání před tím, aby nápad prodali se ziskem ještě předtím, než ho sami přivedete k životu. Později se zajímejte o ochrannou známku či patent na Patentovém úřadu.

 

Ať prodáváte jakoukoli službu či produkt, musíte klientům zajistit maximální bezpečnost. Zacházet s jejich osobními údaji opatrně je velmi důležité. Proto do oznámení o ochraně osobních důvodů sepište podrobný návod na to, jak budete postupovat v případě, že by došlo k úniku dat.

 

Č. 2: Dokonalá smlouva

Zajistit sobě i zákazníkům férovou smlouvu v souladu se zákony jednoduše musíte. Pokud na svůj web umístíte veškeré podstatné informace o každém poskytovaném produktu a službě společně s cenou a podmínkami odstoupení od smlouvy, budete v pořádku. Vyvarujte se negativním podmínkám, které klientům ublíží. Pamatujte na to, že jsou před nimi v EU právně chráněni.

přestávka podnikatelky

Č. 3: Jak je to s daněmi?

České DPH může být někdy trochu matoucí. Pokud obchodujete pouze na našem území, tak se samozřejmě řídíte pouze našimi předpisy. V případě, že podnikáte v zahraničí, záleží na podmínkách konkrétního státu, ve kterém dojde k provedené objednávce a platbě. Vždy pozorně sledujte změny.

 

Bonus tip: Co přijde po prodeji?

Nikdy nezapomínejte na to, že v celé EU platí klasická dvouletá záruka. Během této doby má klient nárok na opravu či výměnu produktu. Stejně tak ale můžete uplatit také snížení ceny, anebo navrácení peněz. Záleží na státě, ve kterém se nákup uskutečnil.

4.8/5 - (5 votes)

Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup